26-10-2016
ul. 7-Dywizji 14
59-800 Lubań
pokój nr 18
Izabela Janik - Główny Specjalista
Telefon: 75 646 44 09
Fax: 75 646 44 05
E-mail: izabela.janik@miastoluban.pl
Do zadań Biura Rady Miasta, które w zakresie działalności merytorycznej Rady podlega Przewodniczącemu Rady Miasta, należy w szczególności:
- przygotowywanie we współpracy z merytorycznymi wydziałami/referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- obsługa kancelaryjno - biurowa Rady i jej wewnętrznych organów w tym:
- organizacyjne przygotowywanie posiedzeń i obrad,
- przesyłanie materiałów będących przedmiotem posiedzeń i obrad radnym,
- opracowywanie protokołów, wniosków, materiałów, uchwał, postanowień i opinii z posiedzeń i obrad,
- prowadzenie rejestru projektów uchwał i uchwał podejmowanych przez Radę,
- prowadzenie zbioru przepisów prawa miejscowego,
- sporządzanie wniosków i opinii komisji i przedkładanie ich Burmistrzowi Miasta,
- prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, przygotowywanie, redagowanie odpowiedzi oraz czuwanie nad terminowym przekazywaniem odpowiedzi radnym,
- przesyłanie tekstów uchwał podjętych przez Radę właściwym organom,
- umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej projektów uchwał, porządku obrad sesji, uchwał podjętych przez radnych oraz protokołów z przebiegu sesji, przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie skarg, wniosków i petycji rozpatrywanych przez Radę,
- prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia praw radnych, a w szczególności wynikających z ochrony stosunku pracy,
- prowadzenie ewidencji radnych i niezbędnej w tym zakresie dokumentacji,
- obsługa dyżurów Przewodniczącego Rady Miasta, jego zastępców,
- sporządzanie listy wypłat diet radnych,
- czuwanie nad terminowym składaniem przez radnych oświadczeń majątkowych, antykorupcyjnych i lustracyjnych,
- organizowanie szkoleń radnych,
- prowadzenie spraw związanych z wyborami na ławników do sądów powszechnych.
Ponadto w Biurze Rady można dowiedzieć się o:
- terminach posiedzeń i planach pracy komisji Rady,
- terminach posiedzeń Sesji Rady i harmonogramie pracy Rady,
- dyżurach radnych i Przewodniczącego Rady,
- możliwości skontaktowania się z radnym z danego okręgu wyborczego,
- podjętych przez Radę uchwałach
a także zapoznać się z protokołem z odbytej Sesji Rady Miasta lub odbytych komisji rady oraz podjętymi przez Radę uchwałami.