Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
26-10-2016
 

ul. Mickiewicza 6 - parter
59-800 Lubań

Naczelnik Wydziału/Kierownik USC
Beata Serwin

pok. 1, tel. 75 646 44 31

Ewidencja ludności i dowody osobiste
Bernadeta Medyńska - Inspektor
Joanna Piekarska - podinspektor
Magdalena Mroczkowska-Hammerszmidt – Inspektor
pok. 2, tel. 75 646 44 41, 75 646 44 38

Urząd Stanu Cywilnego - Sprawy z zakresu urodzeń, małżeństw i zgonów
Andrzej Choroszy - Z-ca Kierownika USC
Aneta Płachcińska – Inspektor
pok.1A tel/fax 75 646 44 32, tel. 75 646 44 39

 

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

  1. ewidencji ludności oraz zadań wynikających z prowadzenia Rejestru Mieszkańców;
  2. wydawania dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów;
  3. udostępniania danych z rejestru mieszkańców
  4. udostępnianie danych  z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym
  5. przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;
  6. nadawanie numeru PESEL w sytuacjach określonych w ustawie o ewidencji ludności
  7. rejestracja formularzy od osób wykonujących obowiązek meldunkowy na terenie gminy oraz dokonywanie stosownych zmian w rejestrze mieszkańców
  8. wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu z urzędu i na wniosek
  9. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach wydawania decyzji administracyjnych w zakresie zameldowania i wymeldowania;
  10. realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów na terenie gminy
  11. prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców;
  12. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach rejestru wyborców, spisu wyborców oraz wydawania pełnomocnictw do głosowania;
  13. sporządzania i aktualizowania spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów.

Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania z zakresu:

  1. rejestracji w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły na terenie miasta i gminy Lubań;
  2. rejestracji w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły za granicą i nie zostały tam zarejestrowane lub nie jest tam prowadzona rejestracja stanu cywilnego;
  3. transkrypcji i odtwarzania w rejestrze stanu cywilnego zagranicznych aktów stanu cywilnego;
  4. korygowania, uzupełniania i aktualizowania danych zawartych w rejestrze Pesel;
  5. przyjmowania na podstawie kodeksu rodzinnego i opiekuńczego i ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oświadczeń o uznaniu ojcostwa, o wyborze lub zmianie imienia dla dziecka, o wyborze lub zmianie nazwiska dla dziecka, o wstąpieniu w związek małżeński, o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa oraz nazwiska dzieci zrodzonych z małżeństwa; o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosić takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko;
  6. rejestracji oświadczeń o uznaniu ojcostwa w rejestrze uznań;
  7. wydawania zaświadczeń potwierdzających uznanie ojcostwa;
  8. nadawania numeru Pesel noworodkom urodzonym w Lubaniu i gminie Lubań;
  9. aktualizowania aktów stanu cywilnego poprzez wpisywanie wzmianek dodatkowych na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, ostatecznych decyzji administracyjnych, odpisów aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu;
  10. zamieszczania przypisków pod aktami stanu cywilnego;
  11. prostowania i uzupełniania aktów stanu cywilnego;
  12. przenoszenia aktów stanu cywilnego, wzmianek dodatkowych, przypisków do rejestru stanu cywilnego;
  13. unieważniania aktów stanu cywilnego błędnie przeniesionych do rejestru stanu cywilnego z przyczyn technicznych, niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru albo na skutek omyłki pisarskiej;
  14. prowadzenia, zabezpieczenia i konserwacji zbioru ksiąg stanu cywilnego, w tym również z aktami stanu cywilnego sporządzonymi w języku niemieckim przed
    1946 r.;
  15. prowadzenia, zabezpieczenia i konserwacji zbioru akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
  16. wydawania zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
  17. przekazywania aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego do archiwum państwowego po upływie okresów ich przechowywania;
  18. wydawania odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego;
  19. wydawania zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
  20. wydawania zaświadczeń o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego;
  21. przyjmowania zapewnień o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
  22. organizowania uroczystości zawarcia związku małżeńskiego;
  23. wydawania zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
  24. wydawania zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
  25. przyjmowania zgłoszeń o jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego i inicjowanie wszczęcia przez Wojewodę Dolnośląskiego procedury odznaczenia jubilatów Medalem Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie;
  26. wydawania decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego;
  27. wydawania decyzji administracyjnych o zmianie imion i/lub nazwisk;
  28. przyjmowania i realizacji zleceń innych urzędów stanu cywilnego i organów właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz wysyłanie własnych zleceń dotyczących aktualizacji rejestru stanu cywilnego;
  29. przyjmowania i realizacji zleceń innych urzędów stanu cywilnego i organów właściwych w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz wysyłanie własnych zleceń dotyczących usunięcia niezgodności w rejestrze Pesel;
  30. prowadzenia korespondencji z organami administracji publicznej i instytucjami
    w sprawie zapisów w aktach stanu cywilnego;
  31. pozyskiwania i przekazywania danych dla potrzeb statystyki publicznej.

 

 

Druki do pobrania

 

 

Załączniki

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...