Przejdź do głównej treści strony
Invest in Lubań
26-10-2016
ul. 7 Dywizji 14
59-800 Lubań
 
Główny Księgowy
Anna Kleszczyńska
pok. 14
tel. 75 646 44 1475 646 44 14
 
Księgowość budżetowa, kontrola finansowa
Ewelina Karłowska - Inspektor
Aneta Mickiewicz - Inspektor
pok. 16
tel. 75 646 44 1675 646 44 16

Urszula Anioł Inspektor
Małgorzata Zatoka Inspektor
pok. 20
tel. 75 646 44 61

Referat do spraw podatków i opłat
Kierownik Referatu
Agnieszka Kryłowicz

pok. 15
tel. 75 646 44 1875 646 44 18

Podatek rolny i leśny, łączne zobowiązanie pieniężne – ewidencja i księgowość
Monika Bałdowska - Inspektor
pok. 17, tel. 75 646 44 82

Podatek od nieruchomości (osoby fizyczne) - ewidencja i księgowość
Magdalena Kuczyńska - Inspektor
Władze Szarłan – Inspektor

pok. 22, tel. 75 646 44 15

Podatek od nieruchomości (osoby prawne) -  ewidencja i księgowość
opłaty za zagospodarowania odpadów i użytkowanie wieczyste - księgowość

Małgorzata Nachrebecka - Inspektor
pok. 21 , tel. 75 646 44 10

Opłaty za dzierżawę , podatek od środków transportowych - księgowość

Katarzyna Balicka - Inspektor
pok. 22, tel. 75 646 44 15

Egzekucja administracyjna podatków i opłat

Julita Nowak - Inspektor

Dorota Filipowicz - Inspektor

pok. 17, tel. 75 646 44 82

Do zadań Wydziału Budżetowo-Księgowego należy w szczególności:

  • wykonanie i koordynacja prac związanych z opracowaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta (WPF) oraz jej zmian,
  • wykonanie i koordynacja prac związanych z corocznym opracowywaniem uchwały budżetowej Miasta oraz jej zmian,
  • opracowywanie zbiorczego zestawienia planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych Miasta na dany rok budżetowy oraz jego zmian,
  • analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza.
  • opracowywanie półrocznej informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta,
  • opracowywanie kwartalnej informacji z wykonania budżetu Miasta, w tym o deficycie / nadwyżce oraz udzielonych umorzeniach,
  • prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu Miasta,
  • wykonywanie prac związanych z zarządzaniem długiem Miasta,
  • przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez Miasto zobowiązań
  • z tytułu kredytów, pożyczek, obligacji oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego Obsługi,
  • opracowywanie planu finansowego Urzędu Miasta (jednostki budżetowej) i jego zmian,
  • nadzorowanie przestrzegania równowagi budżetu Miasta oraz dyscypliny finansów publicznych,
  • sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych (statystycznych) według wytycznych Ministra Finansów,
  • sporządzanie łącznego bilansu Miasta, obejmującego dane wynikające z bilansów miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
  • sporządzanie łącznego rachunku zysków i strat, obejmującego dane wynikające         z rachunku zysku i strat miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
  • sporządzenie łącznego zestawienia zmian funduszu jednostki, obejmującego dane wynikające z zestawienia zmian funduszu miejskich jednostek budżetowych i zakładu budżetowego,
  • sporządzenie bilansu z wykonania budżetu Miasta oraz bilansu skonsolidowanego Miasta,
  • sporządzanie Zarządzeń Burmistrza i projektów Uchwał Rady dotyczących zmian       w budżecie na podstawie otrzymanych wniosków,
  • zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu Miasta oraz budżetu Gminy,
  • prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta (Jednostki) – z wyłączeniem księgowości w zakresie podatków i opłat lokalnych - i Gminy Miejskiej (Organ), w zakresie dochodów
  • i wydatków budżetowych,
  • uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy, oraz wszelkich płatności wynikających z zaciąganych zobowiązań,
  • uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych jednostek budżetowych Miasta, przekazywanie dotacji, regulowanie zobowiązań i innych płatności.
  • prowadzenie ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym bieżącego roku budżetowego oraz wydatków budżetowych przyszłych lat,
  • obsługa finansowo - księgowa wydatków strukturalnych,
  • obsługa finansowo - księgowa dochodów i wydatków współfinansowanych ze środków europejskich,
  • ewidencja druków ścisłego zarachowania (czeki),
  • prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości budżetowej i egzekwowanie sprawozdań budżetowych od podległych jednostek,
  • sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych
  • i komórek organizacyjnych Urzędu Miasta,
  • informowanie Burmistrza, Radę Miasta oraz Regionalna Izbę Obrachunkową o stanie finansów, w razie stwierdzenia marnotrawstwa lub niedoborów w majątku Gminy informowanie o tym fakcie Burmistrza Miasta,
  • prowadzenie ewidencji pracowników Urzędu oraz sporządzanie listy płac i obliczanie zasiłków,
  • sporządzanie i rozliczanie deklaracji ZUS i PFRON oraz prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników,
  • sporządzanie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego,
  • prowadzenie ewidencji z tytułu umów zleceń i o dzieło, wypłaty diet radnych, nagród oraz sporządzanie informacji PIT w tym zakresie,
  • prowadzenie analitycznych kart zasiłkowych oraz list płatniczych osób przebywających na L- 4 z funduszu pracy i ZUS - u,
  • sporządzanie sprawozdań z zatrudnienia i wynagrodzeń do GUS i ZUS,
  • wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobku na żądanie pracownika,
  • prowadzenie ewidencji księgowej zadań zleconych dochodów i wydatków,
  • dokonywanie rozliczeń z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
  • sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych
  • i prawnych oraz inwestycji (środków trwałych w budowie),
  • prowadzenie ewidencji księgowej majątku Miasta oraz rozliczanie inwentaryzacji majątku zaewidencjonowanego w księgach rachunkowych Urzędu,
  • współdziałanie z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim i Dolnośląskim Urzędem Marszałkowskim, Regionalna Izba Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Bankami i innymi instytucjami i organami finansującymi,
  • obsługa finansowo-księgowa dochodów sum depozytowych z tytułu wadiów, zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz dokonywanie zwrotu gwarancji i polis,
  • ewidencja finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  • Wykonywanie zadań określonych w § 22 Regulaminu.
  • Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych
    zakresie działania wydziału,
  • weryfikacja zgodności składanych deklaracji cząstkowych VAT jednostek podległych      z rejestru zakupów i sprzedaży,
  • weryfikacja i prowadzenie ewidencji księgowej przypisów deklaracji cząstkowych VAT jednostek podległych, w tym Urzędu oraz łącznej deklaracji VAT Gminy Miejskiej Lubań,
  • generowanie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), w tym wgrywanie jednostkowych JPK jednostek podległych,
  • sporządzanie łącznej deklaracji VAT,
  • prowadzenie spraw w zakresie zaciągania kredytów i pożyczek,
  • prowadzenie spraw w zakresie udzielania pożyczek z budżetu gminy,
  • przygotowywanie, analizowanie i weryfikowanie planów finansowych dysponentów budżetu,
  • przygotowywanie informacji zbiorczej o stanie mienia komunalnego,
  • przygotowywanie analiz, wyjaśnień, interpretacji i opinii w zakresie planowania i realizacji budżetu i wieloletniej prognozy finansowej,
  • weryfikacja i analiza sprawozdań budżetowych i finansowych jednostek organizacyjnych gminy oraz zadań zleconych Urzędu,
  • nadzór nad obsługą finansowo – księgową jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Lubań,
  • współpraca z Wojewódzkim Sztabem Wojskowym w zakresie trybu zwrotu wydatków z tytułu wypłacania żołnierzowi rezerwy oraz osobie przeniesionej do rezerwy niebędącej żołnierzem rezerwy, którzy odbyli ćwiczenia wojskowe, świadczenia pieniężnego rekomepensującego utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub stosunku służbowego albo dochód z prowadzonej działalności gospodarczej lub rolniczej, które mogliby uzyskać w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych w zakresie obsługi finansowo-budżetowej.

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na ten temat...